Bitcoin'i bilmeyen var mı?

Bitcoin herhangi bir merkez bankası, resmi kuruluş, vs. ile ilişiği olmayan elektronik bir para birimidir. Virgülden sonra 100-milyonuncu basamağa kadar birimlere ayrılabilir. Ayrıca Derin Ağ'da en çok kullanılan para birimidir.



Bitcoin eşler arası teknolojiyi kullanarak merkez otorite veya banka olmadan çalışır. İşlemlerin yönetimi ve bitcoinlerin dağıtımı toplu olarak ağ tarafından idare edilir. Bitcoin açık kaynaklıdır; tasarımı halka açıktır, kimse Bitcoin'e sahip değildir ve onu kontrol edemez, herkes katılabilir. Bitcoin kendine has birçok özelliği sayesinde diğer ödeme yollarıyla yapılamayacak çok farklı ödemelerin üstesinden gelebilir.

Konuya şöyle de bir açıklık getireyim.. Sanayide bir işim gereği bir esnafın yanına uğramıştım, esnaf abimiz bana #Bitcoin'i bilip bilmediğimi sordu, bende fazlaca bozuntuya vermeden biraz bilgim olduğunu söyledim. Nitekim adam makine mühendisliği okumuş ama yıllardan beri sanayide olan ve çenesi çok laf yapan bir kişi.. Bana dedi ki bu #Bitcoin Cumhurbaşkanımız Erdoğan'ın desteği ile ABD'de bir vatandaş tarafından faaliyete geçirilmiş bir sanal para dedi... Yani benim bildiğim konuyu faklı dil ve ekleme ile bana empoze etmekte idi. Ben yine bozuntuya vermedim. Sonra bana bazı girişim ve hikayelerini anlattı, yine bana kartvizitini verdi.. Gelecekte para diye bir şey kalmayacak, tüm alışverişlerde bu #Bitcoin kullanılacak dedi.. Erdoğan bu vesile ile Dolar ve Euro'nun dalgalanmasını önlemek ve tahtını ellerinden almak istiyor dedi.. Tabi ben içimden kıs kıs gülüyorum.. 

Hayaller paris, gerçekler Türkiye... :)  Arkadaşlar, bu birkaç vatandaşımızın hayali ve ütopyadan başka bir şey değil..

Banka hesabınızdan Dolar - Euro alabiliyorsunuz, yani bu paraları elinize almadan sanal olarak mevcut paranızı istediğiniz para birimine dönüştüre biliyorsunuz. Buradan da anlayacağınız üzere #Bitcoin'in bile bir yabancı para birimi karşılığı var iken, olmayan bir para için fiziki kullanımdan söz etmek bence ütopyadan başka bir şey değildir... Ya Sizce?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kadınlar kocalarını neden aldatır hiç düşündünüz mü?

Evli erkekler neden eşlerini aldatırlar?

İnsan 7'sinde ne ise 70'inde de o mudur?